Защо бизнеса ми има нужда от SEO

seo

Популяризация – Трафик

В Интернет пространството всекидневно се появяват стотици, хиляди нови уеб страници, хората взеха все по-често да говорят за личните си блогове, фирмите също създадоха уеб страници които да рекламират техните услуги и продукти. Но как всички тези сайтове ще намерят своята публика? Разбира се това е въпрос на маркетингова стратегия, която има за цел да извести Интернет потребителите за съществуването на даден уеб сайт.

От лични наблюдения знам, че много фирми плащат за да им бъде изработен уеб сайт, след което го оставят на произвола, или колкото да кажат някъде: “Нашият уеб сайт е www.nevidimzanikogo.com“, е да но това не е достатъчно, още повече, че инвестицията за този уеб сайт никога няма да бъде оправдана, понеже той ще никому неизвестен.

Тук идва и ролята на оптимизацията за търсачки-SEO, която ще ви помогне да излезете от мрака на неизвестното и да се класирате на по-предни позиции в резултатите на съответните търсачки.

Безспорно едни от най-посещаваните места в Интернет днес са търсачките като Google, Yahoo, Bing и др., факт е че все по-малко потребители изписват пълния адрес на определен уеб сайт в адресната лента на браузъра, и все по-често изписват ключова дума в полето за търсене.

Ако искате вашия сайт да бъде откриваем от вашите потенциални клиенти или потребители, непременно се нуждаете от оптимизация за търсачки.

Целева аудитория

За разлика от алтернативните методи за популяризиране (реклама) на продукти и услуги, оптимизацията за търсачки ви дава най-целенасочения (таргетиран) трафик. Потребителите (клиентите) които ще посетят вашия уеб сайт в следствие на seo оптимизация ще бъдат основно препратени от търсачки като Google, а там те ще ви открият в следствие на търсене по ключова дума или фраза.

Иначе казано, ако вашия сайт е на тема “автомобили”, то посетителите от търсачките ще са свързани с тази тематика, понеже са ви открили в следствие на търсене за “автомобили” а не за “курабийки” или “недвижими имоти”, нещо което при алтернативните методи на реклама е трудно постижимо, а и дори да постигнете желания ефект чрез PPC кампания, то тя ще ви излезе много по-скъпо от seo оптимизацията.

Доверието на потребителя

Статистиките сочат, че Интернет потребителите се доверяват повече на сайтове открити чрез търсене в търсачката, от колкото на сайтове открити чрез рекламни банери и др.

Високата ви позиция в резултатите на търсачките е един вид гаранция, че вие сте там, защото сте заслужили това място, а не защото сте си платили за него.

Дълготраен ефект

Освен това ефекта от seo оптимизацията е много по-траен от която и да е друга PPC кампания. Веднъж добре оптимизиран, сайта може да поддържа позициите си в продължение на месеци, а ако предлагате и полезна за посетителите си информация, която да ги кара да ви препоръчват и да поставят обратни връзки към вашия уеб сайт, то този ефект може да е още по-дълготраен.

Ниска цена

И на последно място, но не и по значение е изключително изгодната цена за seo в сравнение с другите маркетинг методи. За българския пазар цените на оптимизацията за търсачки са сравнително ниски, тъй като конкуренцията не е толкова силна, както на западните пазари, с изключение на няколко ниши като “имоти”, “коли”, “работа” и др.

За seo плащате веднъж, след което може да ползвате абонамент за мониторинг и поддръжка. Докато при другите видове реклама и маркетинг, заплащането е постоянно – циркулиращо и то в много по-големи размери.

Мога ли да го направя сам?

Разбирасе, че можете и то напълно безплатно!

1. За целта е нужно да създадете сайт, който да е достъпен за обхождащите роботи на търсачките.

2. Да съставите списък с ключовите думи, за които ще се отнася вашия сайт и за всяка една да създадете страница със съдържание.

3. Направете карта на сайта (меню) към всяка една страница и си осигурете достатъчно количество обратни връзки от други сайтове към вашия.

Няма да е зле да прочетете и някое seo ръководство за начинаещи.

Трябва ли да го правя сам?

Както за всяко нещо, което се налага да правите сами, е нужно да инвестирате в собственото си време. Освен това трябва да имате и желание да се потопите в техническите аспекти на търсачките.

Ако не разполагате нито с време, нито пък с желание да се занимавате със seo, винаги може да наемете някой специалист, който да се нагърби със задачата.

Тези и още много други са причините, поради които бихте искали да си платите за seo или да си оптимизирате сайта сам, и със сигурност ще разберете смисъла от оптимизацията за търсачки, и няма да съжалявате.