SEO фактори

SEO factorsМножество са SEO факторите, които влияят върху класирането на даден уеб сайт в резултатите на търсачките. Тези фактори основно могат да бъдат разделени на две групи, вътрешни и външни.

Вътрешна оптимизация (On-page SEO)

Вътрешната оптимизация и факторите на този вид оптимизация са тези, които биват контролирани от собственици, уеб дизайнери и администратори на сайтове (като напр. текст, оформление и др.).

1. Оптимизация на текста

  • разположението на ключовите думи
  • форматиране на текста
  • ключовите думи в заглавията на <title> етикета
  • изграждане на вътрешни връзки
  • ключовите думи в <alt> атрибута на изображенията

2. Оптимизация на оформлението – навигацията

  • организиране на навигацията в сайта и дълбочината на подкатегориите
  • оптимизиране на заглавията, категориите и подкатегориите

Външна оптимизация (Off-page SEO)

Външната оптимизация се постига  най-лесно чрез добре изграден уеб сайт, лесен за достъп с полезно съдържание, което ще накара потребителите и посетители на сайта сами да рекламират вашия уеб сайт и съдържанието в него.

1. Изграждане на връзки

  • избиране на котви (ключови думи) за връзките
  • изграждане на авторитетни връзки (една връзка от популярен и доказан сайт с висок Google PR-пейдж ранг, може да е еквивалент на десетки а понякога и стотици обикновени връзки, затова е много важно от къде идват връзките към вашия уеб сайт)
  • изграждане на сродни връзки (връзки, които са близки по значение и тематика на вашия уеб сайт, желателно е повечето връзки да са от този род)
  • добавяне на сайта ви в основни уеб каталози
  • обратни връзки от социални мрежи

2. Социално SEO

С нарастващия интерес на Интернет потребителите към социалните мрежи като Facebook, Twitter, Linkedin и др., нараства и тяхното пряко влияние в резултатите на търсачките.

3. Локално SEO

Този вид оптимизация навлиза с все по-голяма сила и предоставя допълнителна  ефективност от привлечения трафик.

4. Видео SEO