Вътрешна оптимизация (On-page SEO)
Вътрешната оптимизация и факторите на този вид оптимизация са тези, които биват контролирани от собственици, уеб дизайнери и администратори на сайтове (като напр. текст, оформление и др.).
1. Оптимизация на текста
- разположението на ключовите думи
- форматиране на текста
- ключовите думи в заглавията на <title> етикета
- изграждане на вътрешни връзки
- ключовите думи в <alt> атрибута на изображенията
2. Оптимизация на оформлението – навигацията
- организиране на навигацията в сайта и дълбочината на подкатегориите
- оптимизиране на заглавията, категориите и подкатегориите
Външна оптимизация (Off-page SEO)
Външната оптимизация се постига най-лесно чрез добре изграден уеб сайт, лесен за достъп с полезно съдържание, което ще накара потребителите и посетители на сайта сами да рекламират вашия уеб сайт и съдържанието в него.
1. Изграждане на връзки
- избиране на котви (ключови думи) за връзките
- изграждане на авторитетни връзки (една връзка от популярен и доказан сайт с висок Google PR-пейдж ранг, може да е еквивалент на десетки а понякога и стотици обикновени връзки, затова е много важно от къде идват връзките към вашия уеб сайт)
- изграждане на сродни връзки (връзки, които са близки по значение и тематика на вашия уеб сайт, желателно е повечето връзки да са от този род)
- добавяне на сайта ви в основни уеб каталози
- обратни връзки от социални мрежи
2. Социално SEO
С нарастващия интерес на Интернет потребителите към социалните мрежи като Facebook, Twitter, Linkedin и др., нараства и тяхното пряко влияние в резултатите на търсачките.
3. Локално SEO
Този вид оптимизация навлиза с все по-голяма сила и предоставя допълнителна ефективност от привлечения трафик.